МЕДІАЦІЯ ЯК СКЛАДОВА РЕЙТИНГУ DOING BUSINESS

Прийняття закону про медіацію входить до ТОП-10 вимог до влади, які висунуті Спілкою українських підприємців. Зазначена ініціатива допоможе підвищити позицію України у рейтингу Світового банку Doing Business, що відображує простоту ведення підприємницької діяльності у країні.

Чому медіація є складовою рейтингу Doing Business та спрощує ведення підприємницької діяльності?

◊   По-перше, медіація може забезпечити економічно ефективне та швидке позасудове вирішення спорів у цивільних і господарських справах на основі процесів, що враховують потреби сторін – зазначено у директиві Європейського парламенту і Ради № 2008/52/ЄС від 21.05.2008 «Про деякі аспекти застосування посередництва (медіації) в цивільних та комерційних справах». Зважаючи на ефективність медіації, підприємці, нарівні із судовими процедурами захисту прав та інтересів, мають право доступу до альтернативних механізмів врегулювання спорів, до яких відноситься медіація.

◊   По-друге, переваги медіації пов’язані із збереженням відносин та розбудовою стабільної співпраці, сприяють її широкому застосуванню до транскордонних спорів, в тому числі за участю двох і більше сторін.

◊   По-третє, медіація є гнучким та зручним процесом, реалізувати який також можливо за допомогою електронних засобів зв’язку.

У країнах Європейського співтовариства, США та Канаді медіація як позасудовий процес широко застосовується для вирішення бізнес-спорів.

Прийняття закону про медіацію позитивно вплине на зрозумілість даного процесу для представників бізнесу та стимулюватиме використання медіації в Україні.

Агентство медіації DecisionLab як член Спілки українських підприємців вітає зазначену ініціативу та сприятиме просуванню медіації в Україні.