Спір про гроші: як вийти з глухого кута

Гроші як предмет спору

Основна причина провалу в переговорах - незнання, як справлятися з тупиковими ситуаціями. Наприклад, вашій компанії не заплатили, а інша сторона наполягає на необґрунтованості вимог. Невдалі переговори найчастіше призводять до ескалації конфлікту, що на практиці виражається в оборонній або нападаючої стратегії поведінки.

Що в результаті?

   1.   Якщо ви кредитор, то звертаєтеся до юристів для підготовки претензії, а згодом і для подачі

        позову до суду.

   2.   Якщо ви боржник і вважаєте вимоги необґрунтованими, то подаєте зустрічний позов для

         оскарження договору або прораховуєте варіанти переводу бізнесу на іншу компанію.

При цьому сторони намагаються уникати подальшого спілкування, а ділові відносини практично припиняються. Розгляд у суді у більшості випадків забирає багато часу, і гроші, як вимагаються за позовом, за цей час можуть істотно девальвувати. Крім того, в діловій сфері конфлікти - це завжди репутаційні втрати, втрати взаємозв'язків і контактів, на відновлення яких йдуть важливі ресурси - гроші і час.

Пропонуємо розглянути кілька прийомів, які використовуються в медіації для подолання безвихідних ситуацій і орієнтують на співпрацю.

Розібрати і структурувати конфлікт

Це означає, що в процесі переговорів ви сфокусовані на вивченні обставин, які призвели до конфлікту, наслідків для кожної із сторін, а також досліджуєте, що є важливим для вас і для іншої сторони на майбутнє. Завдяки обміну інформацією, ви отримуєте можливість цілісно побачити проблему, а прояснення наслідків та інтересів створює простір для майбутніх рішень. Таким чином, ви починаєте бачити, що саме стоїть за суперечливими вимогами.

Дослідити альтернативи

Для визначення і регулювання мотивації в переговорах важливо вміти моделювати обставини, які можуть мати місце в майбутньому. У цьому допомагають відповіді на питання: які наслідки для мене особисто і компанії можуть бути, якщо спір не вирішується; чи існують інші способи його вирішення, крім переговорів; наскільки ці способи привабливі для мене і моєї компанії. Аналогічним чином аналізуються альтернативи іншої сторони. Працювати з альтернативами корисно як до початку переговорів, так і в їх процесі. Таким чином, сторони зберігають залученість в процес переговорів або визначають інші найбільш вигідні варіанти.

Медіатор як експерт з комунікацій і врегулювання суперечок допомагає сторонам розширити бачення ситуації і знайти вигідні рішення.

Агентство медіації DecisionLab - ми допоможемо вам знайти рішення конфлікту.